Monday, February 14, 2011

Teknik flash

Assalamualaikum...helow...!! Salam Maulidur Rasul esok ye untuk kawan2 yang berugama Islam..korang cuti x?aku cuti...hahaha...best2x. :) korang pernah dengar atau tengok teknik flash yang di panggil CLS (creative lighting system) ?? mesti ada setengah nya yang dah penah dengar rite....kalau korang nak tau,korang type je kat google.com apa itu CLS..kat you tube pun ade.Ini yang aku tau serba sedikit la..teknik ni biasenya di gunakan untuk mendapat kan kelainan pada gambar yang kita snap,selalunya untuk potrait,untuk landscape tak boleh la der...hehe..nak guna CLS ni perlu ada speedlight yang support wireless,kalau gune nikon90 dan speedligth sb800 confirm boleh,tapi kalau canon 40d and speedlight canon 580exII kena la pakai wireless trigger..wireless trigger ni boleh dapat kat kedai aksesori kamera macam kedai FOTO SELANGOR(KL),Y&L(KL),COLOR&COLOR(Penang),kedai adhadimohd.com (kat giant putra heights Shah Alam),kat Digital Mall PJ pun ade...so boleh la cari,dari yang mahal sampai la yang murah..nak beli online pun boleh ada dalam website shashinki.com. function sume tetap sama yang beza nya jarak jauh signal tu boleh detect.Aku pun baru beli sebenarnya..hehe..saje nak test guna buat lain dari yang lain..but hasilnya memuaskan :) siang aku beli malam tu jugak aku test kat rumah..hehe..Selamat mencuba ye!

 Ini saja aku snap tengok kucing2 aku ni pun nak juga bergambar,jadi aku snap juga la..nnt merajuk pula si oney ni..
 Ini salah satu teknik CLS yang aku guna..tengok cahaya datang dari tepi
Doney

No comments:

Post a Comment