Tuesday, April 12, 2011

Syukran jazilan..

Assalamualaikum..

ya kite bertemu jua lagi dlm blog ini ye :) hari ni aku nak cerita sikit pengalaman aku ahad minggu lepas,suke,rase sedih,risau,gembira.Suke, sebab aku dapat juga part time job untuk shot gambar wedding,alhamdulillah..tibe2! tengah syok2 klik..pap!error!aku off kmera aku,tengah shot gambar ni,on blk,pap!"no detect cf card" hah!!!(risau dah ni) off balik,aku cabut cf card aku,pasang balik utk view gambar,hah!(kejutan skali lg) gambar yang aku snap sume hilang!! arrgghh..!! cmne bole jd camni,puas aku godek,x dpt jgk,aku dah risau tahap gaban dah ni,sedih mula menyelubungi diri aku,aku buat2 cool sambil tu aku teruskan jugak shot gambar2 pengantin mane tau dapat cover blk,tapi moment2 sebelum ni confirm x dapat di ulang semula :(..aku call kawan aku,tanye ada cara x utk setelkan problem aku ni,die kate ok kalo cf tu masuk kt computer,bile balik je..aku try la,perghhhh xde jugak..aku dah x senang nak duduk,aku pikir2 camne nk jawab kat customer ni nanti?ayoyo...rilex2..maybe ada cara lain lg,last skali aku tanye kawan aku lg sorang,die kate datang kedai aku sekarang(macam emergency plak) hahaha..

Mlm tu aku pegi la sane,doa2 mintak sume tu dapat la balik,ya Allah..mudah-mudahan dapat la balik,jeng3x......hah!da lebih 80 keping!yes2!! alhamdulillah..syukran jazilan..akhirnya suma gambar aku dapat balik....amin....gembira nya hati aku ! yeayea!! dapat balik.hahaha...tu la pengalaman aku yang pertama kes2 camni,untuk pengetahuan korang,aku punyer cf card kena virus,kawan aku yang cakap la..tu bjangkit kat camera then error & missing! sangat bahaye!

Jadi korang yang ade kamera tu sebelum nak mula shot gambar pastikan cf/memory card korang dah di scan virus dan format melalui kamera korang,insyaAllah x jadi cam aku ni..hehe..

jom layan lagu yang menusuk kalbu ni :)



--.>> ni aku ada nak kasi korang tengok gambar anak kucing aku oney.hehe :)




No comments:

Post a Comment